اداره اعتبارات و درآمدها
 

وظایف اداره اعتبارات و درآمدها  

 
 

1- صدور اسناد اعتباری و حسابداری در خصوص اعتبار مصوب طبق ابلاغ قانون بودجه و ابلاغ اعتبار ابتدای سال، تخصیص اعتبار، دریافتی از خزانه، دریافتی از سازمان هدفمندسازی یارانه­ها و سایر منابع و همچنین حوالجات به سازمان­ها، موسسات، شرکت­ها و اصلاحیه­های مربوط به هر یک از موارد فوق با رعایت سرفصل های استاندارد ابلاغی و مهمور نمودن ضمائم اسناد حسابداری صادره.

2- تهیه و تنظیم درخواست وجه متمرکز و ابلاغ اعتبار از محل بودجه عمومی در سیستم اعتبارات (هزینه­ای و سرمایه­ای) و همچنین ثبت درخواست های وجه در سامانه وزارت امور اقتصادی و دارایی.

3- تهیه و تنظیم درخواست­های وجه مربوط به خانه­های سازمانی در اعتبارات و همچنین سامانه وزارت امور اقتصادی و دارایی، و صدور سند دریافت اجاره خانه­های سازمانی، پیگیری نامه­های واریز و صدور نامه اعلام وصول.

4- برنامه­ریزی و کنترل و نگهداری حساب­های اعتبارات برحسب ردیف بودجه؛ برنامه یا طرح، منابع اعتبار، مراکز هزینه، فعالیت­ها و فصول هزینه در اعتبارات هزینه­ای و تملک دارایی­های سرمایه­ای و سایر منابع با رعایت قانون بودجه سالانه، قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، قانون احکام دائمی برنامه­های توسعه کشور و ... .

5- ارسال اعتبارات انتقالی از محل سایر منابع به استان­ها به همراه مکاتبات مربوطه.

6- نظارت و کنترل برتامین اعتبار درخواست­های صادره از سوی مقامات مجاز به صورت تنخواه، پیش پرداخت و علی الحساب در سیستم اعتبارات.

7- کنترل و انطباق عملیات ثبت شده در سیستم اعتبارات و سیستم حسابداری و رفع مغایرت­ها. 8- تهیه و تدوین گزارش­ها اعتباری و ارسال آن جهت بهره­برداری وزیر محترم و معاونین محترم وزیر و مجریان طرح­ها و عاملین مسئول امور مالی و سایر مراجع ذیربط (دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور).

9- پیگیری و انجام امور بانکی از جمله افتتاح و انسداد و تغییر امضاء حساب­ها نزد بانک مرکزی و تکمیل مدارک مربوطه بصورت فیزیکی و همچنین ثبت اطلاعات در سامانه مدیریت حساب­های بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سامانه بهداد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

10- تهیه فرم­های(6)خزانه(تاییدیه منابع) و پیگیری جهت اخذ تاییدیه ماهانه و کلی درآمدها و دریافت نسخه امورمالی و گزارش به دفتر برنامه و بودجه.

11- تهیه و تنظیم اطلاعات واریز درآمدها از معاونت­ها، استان­ها و موسسات و صدور سند درآمدی و همچنین نگهداری اطلاعات و گزارش­های مربوطه.

12- تهیه و تنظیم اسناد حسابداری وصول درآمدها و واریز آن به حساب خزانه اسلامی.

13- تعامل با سازمان­های تابعه، موسسات، شرکت­ها و استان­ها و ادارات کل ستادی و پاسخگویی به مکاتبات آن­ها.

14- نظارت بر امور بانکی، صورت حساب­های بانک، صدور حواله الکترونیک در سیستم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صدور چک و درخواست دسته چک.

15- تهیه و تنظیم فرم­ها و نظارت بر صحت اسناد و مدارک ارسالی از استان­ها بابت دریافت اسناد خزانه اسلامی و ارسال مدارک مربوطه به بانک ملی جهت اخذ اوراق اسناد خزانه.

16- اخذ اوراق خزانه از شعب و تفکیک آن­ها براساس استان­های مربوطه و پاکت نمودن و تحویل به دبیرخانه جهت ارسال به استان­ها.

17- پیگیری مغایرت های بانکی از واحدهای مربوطه تا رفع مغایرت­ها و اصلاح حساب.

18- تحویل چک­های مالیات بر حقوق و شرکت­های طرف قرارداد به سازمان امور مالیاتی، اداره امور مالیاتی مرکز تهران.

19- اخذ چک بانکی قبوض مربوط به بانک ملی و مالیاتی و دادگستری و ... .

20- اخذ امضاء اسناد حسابداری صدور چک و حواله الکترونیکی

21- پیگیری وصول لیست چک­های سررسید دار.

22- همکاری لازم در تنظیم حساب نهایی سالانه با اداره دفتر داری و تنظیم حساب­ها

23- پیگیری دریافت تخصیص اعتبار­های صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از دفتر برنامه و بودجه وزارت

24- تهیه و ارائه گزارش­های لازم در اول هرهفته به مدیرکل و معاونین اداره کل به منظور اعمال مدیریت و کنترل اعتبارات

25- سایر موارد ارجاعی توسط مدیریت.


 


تاریخ به روز رسانی:
1399/07/20
تعداد بازدید:
2174
وزارت جهاد کشاورزی
کلیه حقوق این سایت متعلق به وزارت جهاد کشاورزی می باشد
Powered by DorsaPortal